دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۹۹۲
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴

فکرشهر:  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند نزولی ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،  حسن ملکی‌زاده با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان اظهار داشت: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۹۰ درصد در وضعیت زرد و گناوه در شرایط آبی کرونایی قرار دارد.

وی از روزهای متوالی بدون فوتی کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۵۳ نفر در استان بوشهر به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند نزولی ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

ملکی‌زاده با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر۷ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که حال ۳ نفر از آنها وخیم است.

وی از ترخیص بیماران بخش کرونایی خبر داد و افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۷ مورد به کرونا قطعی بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ملکی‌زاده وضعیت ابتلا به کرونا را شکننده دانست و خاطر نشان کرد: با وجود قرار گرفتن شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و آبی کرونایی اما بی توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سبب افزایش آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و ابتلا به کرونا می‌شود.

 آخرین آمار کرونا در ایران: ۳۳ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند
 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.

به گزارش فکرشهر،  براساس اعلام وزارت بهداشت از روز گذشته (چهارشنبه) تا امروز (پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۳۵۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۵ نفر رسید.

طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۶ میلیون ۹۳۴ هزار و ۶۶۴ نفر از بیماران کرونایی، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین یک هزار و ۴۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

براساس گزارش وزارت بهداشت تاکنون ۵۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۸۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۶۹ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۶۹۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۵۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۲۹ هزار و ۲۳۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر